Loading...
GRATIS FRAKT ÖVER HELA SVERIGE

Öppettider 09.00-17.00. Frit levererat i hela landet med standard frakt.

Frakt

EXPRESSLEVERANS 

Alla order överlevares till leverantörerna DB Schenker, ALPI så vel TNT eller DHL som levererar på normala arbetsdagar. De nämnde partner vil meddela innan leverans.

FÖRBEREDNINGSSÄTT FÖR VAROR

Varor fästas med remmar på pallar och packas med vit film och tape med texten DELEKS.

SHIPPING OG LEVERANSSÄTT 

På dagen för avsändning av pallen från DELEKS’ lager vill en av våra operatörer meddela kunden via telefon och om inte kunden svarar, via e-mail: den informerade kan be om uppskjutning av leverans om det skulle behövas. 

Leverans sker på gatan och om det är nödvändigt, kan man fråga om leverans med lyft för att lasta av frakten av, hvilket anges vid meddelande om leverans. 

Om leverantören inte har en lastbil med lyft. kan kunden neka at ta emot leveransen och kräva att leverantören kommer tillbaka igen med passande anordning for at kunna lastar av på marken. I denne situation är det viktigt att omedelbart informera DELEKS via e-mail på post@deleks.com. I fall av detta är det möjligt, at det kan förekomma ett par dagars försening på det andra försöket på grund av den interne hantering hos fraktfirman för att organisera en ny leverans med et korrekt transportmedel. Vi rekommenderar, att du kontaktar oss for bekräftelse av möjlighet for att få levererat med lyft. 

LEVERANSFÖRSÖK 

Om kunden inte kan ta emot leveransen och inte kan hittas av leverantören vill han eller hon lämna ett meddelande om försökt leverans (en meddelande i brevlådan eller ett märka på klockan) och leverera nästkommande dag. Om detta leveransförsök inte heller lyckas vill kunden bli kontaktad av personal från DELEKS för att arrangera ny leverans. 

Om fjärde leveransförsöket också misslyckas vill produkten vill produkten automatisk bli skickat tillbaka till DELEKS’ lager med efterföljande annullering av ordern och återbetalning till kunden utifrån det valde betalningssättet. Om det kan bekräftas att kunden har ansvar för att varen inte kunna levereras, förbehåller DELEKS sig rätten att fakturera kunden for transport, retur och kostnader för förvaring som leverantören har pålagt. 

LEVERANSTIDER

Den förväntade leveranstiden via våra samarbetspartner är 10 arbetsdagar. 

SKADADE VAROR ELLER SAKNADE DELAR 

Case 1: varor har levererats med tydliga transportskador. 

I fall av att ha fått levererat skadad gods: 

Fotografera det skadade paketet bredvid lastbilen. 

Fotografera de skadade delarna. 

Få det på skrift att leverantören har underskrivet: “enligt kontroll är varorna tydligt skadade”

Fotografera det förutnämnde fraktbrev. 

Inrapportera omedelbart skadan till DELEKS vie e-post (post@deleks.com) med en kort och så detaljerat som möjlig beskrivning av episoden och bifoga de relaterade bilderna som nämnd ovan. 

Case 2: inga skadar, men paketet är öppet

I fall av leverans av varor med öppnande eller saknade förpackningar, fotografera omedelbart pallen när leverantörens bil och gör genast en inspektion av varorna. 

Om en eller fler delar saknas: 

Fotografera detaljerna av en sådan öppen eller saknande förpackning. 

Få det på skrift att leverantören har underskrivet: “enligt kontroll, varor med öppen förpackning och saknade delar.”

Fotografera det förutnämnde fraktbrev 

Inrapportera omedelbart skadan till DELEKS vie e-post (post@deleks.com) med en kort och så detaljerat som möjlig beskrivning av episoden och bifoga de relaterade bilderna som nämnd ovan.