GRATIS FRAKT ÖVER HELA SVERIGE

Öppettider 09.00-17.00. Frit levererat i hela landet med standard frakt.

Frakt

ALLMÄN BESKRIVING

Du kommer att få ett mail med en sammanfattning av din order till din registrerade epostadress.
Vi förmedlar våra leveranser till noggrant utvalda budfirmor som DPD, SCHENKER, TNT och ALPIWORLD. DELEKS® förbereder varorna i ordern och levererar den med bud. Dina varor kommer att placeras ovanpå en träpall för att skydda dem under transport. Våra produkter är inslagna i plast eller placeras i kartonglådor (om vi levererar tillbehör och reservdelar) för att förhindra skador på färg och stödskador vid leverans. Innan du skickar din beställning, kommer en anställd i DELEKS® att ringa dig för att meddela dig angående leveransen och diskutera leveransinformation för att förhindra missad leverans på grund av ovidkommande ankomst. Vi rekommenderar att du vid leveransen skriver under för mottagningen med "med förbehåll". Eventuella skador på varorna märkta efteråt kommer inte att anses vara giltiga utan denna klausul.

Leverans utförs under vanliga arbetsdagar, (måndag till fredag).

När dina varor levereras av kurirföretaget rekommenderar vi att du noggrant kontrollerar:

• att antalet levererade paket motsvarar de som anges på fraktbrevet (levereras med bud)
• att det inte finns några förändringar eller tecken på skador på den yttre förpackningen; Förpackningen måste vara intakt och får inte skadas, vara våt eller ändrat
• att förpackningarna inte är tomma och att vikten av förpackningarna inte är ljusare än väntat
• att materialen som används för att stänga förpackningen (tejp eller plastband) inte har skadats eller förändrats på något sätt
• att storleken på förpackningen, etiketterna och märkskylten motsvarar det inköpta objektet.

Varor som accepteras som "med förbehåll" tillsammans med din signatur ger dig rätt till ytterligare kontroll av mottagna varor och vid eventuella skador, måste du meddela oss omedelbart.

Eventuell externa skadar, felmatchning i antal förpackningar eller indikationer måste omedelbart rapporteras till kuriren och förmedlas skriftligen på kurirens leveransedel. Du måste också meddela DELEKS® om problemet i samband med leverans inom 2 dagar från leveransdatum.

Om det inte går att kontrollera paketet vid leverans av varan, rekommenderar vi att du skriver under med "med förbehåll" på leveransanteckningen.
När du har undertecknat kurirens handlingar (leveransanteckning) med endast din underskrift, vil du inte kunne komma att kunna bestrida någon av de externa egenskaperna hos de levererade varorna.

 

HUR RAPPORTERA EN PROBLEM

Om du behöver rapportera till DELEKS® om något problem som är relaterat till leveransen eller korrespondensen eller
fullständigheten på de mottagna varorna vid leveransdatum, vänligen kontakta oss på ett av de följande sätt:

E-post: post@deleks.com

Genom att klicka på "Kontakta oss" -knappen
Genom brev till:
DELEKS Srl
Via Industriale, 23
25028 - Verolanuova (BS) 
Italy

Eventuell externa skadar, felmatchning i antal förpackningar eller indikationer måste omedelbart rapporteras till kuriren och förmedlas skriftligen på kurirens leveransedel. Du måste också meddela DELEKS® om problemet i samband med leverans inom 2 dagar från leveransdatum.
Eventuella skador på paketet som hittades efter leverans av varor måste anmälas till DELEKS® inom 8 arbetsdagar efter det att de upptäckts.
Alla leveranser omfattas av en försäkring som endast aktiveras om mottagaren har meddelat kuriren genom att skriva "med förbehåll" på kurirens leveransbrev.

ONLINE DISPUTE RESOLUTION

Europeiska kommissionen har inrättat en onlineplattform som tillhandahåller ett alternativt tvistlösningsverktyg: Detta verktyg kan användas av den europeiska konsumenten för att lösa på ett icke-rättsligt sätt eventuella tvister rörande avtal om försäljning av varor och tjänster som fastställs i nätverket och / eller härleda från samma. Om användaren är en konsument etablerad i Europa kan han följaktligen använda denna plattform för att lösa eventuella tvister som härrör från det onlinekontrakt som anges på denna webbplats: Den europeiska ODR plattformen finns tillgänglig på följande länk: https://webgate.ec.europa.eu/odr Om den behöriga myndigheten för civilrättsliga tvister ska beslagtagas, om användaren är en konsument, det vill säga en privatperson som verkar för ändamål som inte är relaterad till utövandet av företaget eller hans yrkesverksamhet, är den oundvikliga territoriella jurisdiktionen av domaren av Konsumentens bopäl eller hemort, om det är beläget på Sveriges territorium.

LEVERANSFÖRSENINGAR

 

Du kan skicka oss ditt klagomål om sen leverans inom 6 dagar från dagen för förväntade leverans eller, om varorna levererades, från mottagningsdagen. Klagomål måste innehålla beskrivning av objektet och orsaken till klagomålet.
Om leveransen inte är klar på ett korrekt och föreskrivet sätt, tar vi efter en ordentlig kontroll ansvaret för insamling av varor och full återbetalning.

Återbetalningen kommer att utfärdas på ett av följande sätt:

- via banköverföring, om betalningen gjordes genom banköverföring
- Återbetalning av kreditkort, om betalningen gjordes med kreditkort
- till ditt PayPal-konto, om betalningen gjordes via PayPal.

Du har möjlighet att avbeställa din beställning när som helst innan leverans (innan produkterna är färdiga för leverans).
Företaget är inte ansvarigt för några extra kundkostnader i samband med sen leverans av varor, såsom uthyrning av bytesmaskiner eller förlorade intäkter på grund av ett förlorat kontrakt.

 

FRAKT & LEVERANSTID

 

Leveranstiden varierar beroende på vilken betalningsmetod som valts, vilken typ av inköpt produkt, orderens exekveringstid, tillgängligheten för den valda produkten och destinationen.
Om du väljer att skicka en banköverföring kan det ta upp till 5 arbetsdagar för DELEKS® att ta emot pengarna.
Om du betalar via PayPal är betalningen omedelbar. Om du betalar med kreditkort tar verifieringstiden upp till 2 dagar.

Tänk på detta när du beställer.
- Tillbehör och reservdelar skickas samma eller nästa dag när beställningen bekräftas, med ekspress frakt. Förväntad leveranstid till din destination kommer att meddelas.
- Jordbruksmaskiner och lantbruksmaskiner, levereras på pall, kräver förberedelse och anpassning utifrån kundens önskemål. Det tar från 3 till 5 arbetsdagar att klargöra din beställning + kurirleveranstid som beror på destination och leveransdag. Vissa föremål, som tippvagnar för lantbruk, skogskranar, trumma slåttermaskiner och traktorer kan kräva några dagar längre förberedelse.

När varorna är färdiga för leverans kommer DELEKS® meddela dig och ge dig råd om den beräknade leveranstiden. Var uppmärksam på att under vissa perioder av året (juli-augusti och december) kan leveranser försinkningar uppstå på grund av semester. Stora försändelses försinkelser kan uppstå mellan 20/07 och 31/08 och mellan 20/12 och 10/01. Vi skulle vilja göra er medveten om att i april, maj och juni kan klargöring av varorna taga längre tid på grund av ökat antal order. Vi rekommenderar dig att beställa i god tid i förväg för att undvika förseningar under dessa månader.

Verifiering av kortets äkthet: Undantag är order för vilka DELEKS® förbehåller sig rätten att "autentisera" hos en lämplig bank - en kontroll som fastställer det faktiska ägandet av kreditkortet.

Vid kontroll av kortets äkthet kommer kunden att meddelas av DELEKS® via e-post.
Vanligtvis kräver verifieringen:

- 24 timmar för beställningar gjorda med Visa och Mastercard kreditkort;
- 2 arbetsdagar för beställningar gjorda med American Express kreditkort för belopp över 400,00 €.

För förbeställda produkter, som inte var i lager vid beställning, anses den första förberedelsedagen den dag då produkterna blir tillgängliga igen.

phone wp mail