Loading...
GRATIS FRAKT ÖVER HELA SVERIGE

Öppettider 09.00-17.00. Frit levererat i hela landet med standard frakt. Förväntat leverans inom 15 - 20 dagar från orderdatum. Leverans hanteras av DB Schenker - Meddelande pr telefon när orden skickas.

Returnering och Återbetalning

RETURNERADE VAROR

DELEKS godkänner förfrågan om returneringar för klagar så väl som icke-defekta varor. Det är möjligt att anmoda om en returnering inom for 30 dagar under dessa villkor: innehav av kvitto eller faktura; produkten är i obruten förpackning och i perfekt skick. 

Kunden kan be om en kupong för andra köp eller en återbetalning. I båda fallen kommer beloppet att dras av från de faktiska fraktkostnader som Deleks hade när varorna levererades för första gången (bevis på transportkostnader kan begäras från den tionde dagen i månaden efter den dagen den inköpta artikeln levererades). 

Kunden kan också begära att Deleks hämtar produkterna. Dessa upphämtningskostnader kommer också att dras av från den totala återbetalningen. För att få ett erbjudande om transportkostnader i förväg, vänligen kontakta Deleks på 019 277 76 10 eller direkt via e-post post@deleks.com

Download PDF


RETURNERING AV ONLINEKÖP 

Returnering för produkten måste hanteras av ett fraktbolag och skickas till DELEKS’ lager. For att be om en retur må du kontakta oss via e-mail (post@deleks.com) och ange ordernummer och anledningen till returneringen. 

Fraktkostnader betalas av kunden. 

RETURNERING AV EN DEFEKT PRODUKT

Om en produkt är defekt vill DELEKS erbjuda den hjälpen som behövs och erbjuda en eventuell reparation eller byte av samma produkt. Returnering av en defekt vara göras inom 2 år för konsumenter och inom 1 år för industrikunder med giltigt ORG-nummer genom att kontakta (post@deleks.com).

DELEKS vill täcke fraktkostnader. 

Juridisk garanti för konsumenter

I överensstämmelse med lagbestämmelsen 206/2005(“konsumentkodeks”) är alla produkter som säljas på webbsidan täckt av den juridiske garantin till fördel för kunden i fall av bristande konformitet. 

Den bristande konformitet av produkten som uppstått innan 24 månader efter leverans måste rapporteras av kunden innan for 2 månader efter att det har blivit upptäckt. 

I fall av bristande konformitet kan kunden fråga DELEKS om att alternativt och utan kostnad:

- reparation eller ersättning av den köpta produkten

- ett avslag i priset på den köpta varan 

- uppsägning av köpekontraktet.

När produktens defekt har blivet bekräftat vill användarens lösningsförslag bli erbjuden, med mindre förslaget är objektivt omöjligt eller orimligt besvärligt; i överensstämmelse med artikel 130 i Konsumentkodeks. 

For att utnyttja denna rättighet kan användaren skicka rapporten via mail till (post@deleks.com).

Juridisk garanti for industrikunder

Det måste noteras att angående garantien for defekta produkter är industrikunder omfattat av alla rättigheter i artikel 1490 och de följande i Civilkodeks som ger en juridisk garanti på 12 månader. 

Specifikt kan industrikunder utnyttja garantin förutsatt att de inrapporterar produktens defekter inom 8 dagar efter att de blivit uppmärksamma på det och innan utgången av ett år från produktens leveransdatum. 

För att använda den juridiske garantin kan industrikunder skicka rapporten via e-mail till (post@deleks.com).

ÅTERBETALNING

Om en kund önskar att få tillbaka pengarna för returnering av en inte-defekt produkt är det enbart beloppet för priset på varen som vil bli återbetalat. En varje kostnad for inpackning, frakt och extra tjänster är därför exkluderat från återbetalning. För online köp vill återbetalning ske på samma sätt som betalningen blev gjort på vid köpet.